Fanø og Japan – verdensmusikken spiller op til Dome of Visions

På blot fire dage blev der afviklet endog meget forskellige koncerter i domen.

Dome of Visions er kurateret ud fra en særligt udviklet kuratorisk ramme, hvor alle kan henvende sig med bud på indhold. Når vi modtager en henvendelse er vi i dialog omkring hvordan indholdet i henvendelsen og arrangørerens intentionerne ressonnere med Dome of Visions kuratoriske elelr indholdsmæssige profil der står på ben som bæredygtighed, sanselighed og muligheden for at skabe et vibrerende liv i byens mellemrum og endvidere hvordan Dome of Visions særegne rummelighed og poesi kan anvendes aktivt. Denne tilgang betyder også at vores indhold rummer en stor mangfoldighed og variation, som alle sammen ressonere med vores overordnede profil og rummet på hver sin måde. Denne mangfoldighed afspejler sig også i Dome of Visions musikprofil.

DOV_Sønderhofest_ 189

Eriko Makimuraa _DSC5359

Endvidere forsøger vi at skabe et klangrum for samspil med andre institutioner i den by hvor vi er placeret. Således har vi fx etableret et samarbejde med Train i Aarhus omkring en række arrangementer med upcoming musikere som vi parrrer med andre upcoming kunstnere fra andre æstetiske genre-felter. Disse arrangementer hedder ‘Rhythm of Art’. I Dome of Visions tid på Pier 2, Aarhus Ø, har vi også samarbejdet med fx Vinterjazz og Spot. Disse samarbejder tegner selvfølgelig Dome of Visions’ musikprogram mens disse begivenheder står på.

Dome of Visions er et sted der kan rumme en meget bred tilgang idet vi skaber en ramme om vores fælles resonans- og klangrum og vi tiltrækker arrangementer og arrangører, der kan se værdien i den kuratoriske profil og i rummets poesi og sanselighed – Uanset om man kommer fra Japan eller Fanø.

TEKST: SØREN EGERT
FOTO: SONJA BROSCHINSKY / HELLE ARENSBAK