Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

Når brandet bliver medie

May 4 @ 11:00 - 12:00

Free

Lige nu investerer brands milliarder i unik storytelling uafhængigt af de etablerede medier. Konkurrencen om ikke at blive sorteret fra på den digitale kunderejse er i gang. Skal dit brand være med?

KEY TAKE-AWAYS

  • 1. Bliv klogere på hvad god storytelling er: autentisk, relevant & strategisk
  • 2. Få indblik i, hvordan storytelling anvendes internationalt af brands som Google & Amazon
  • 3. Få konkrete eksempler på storytelling fra det danske marked

Tilmeld dig HER

I dag bliver forbrugerne eksponeret digitalt for flere reklamebudskaber og kommercielt indhold fra brands end nogensinde før, de er mere selektive, ligesom kunderejsen er kompleks og ofte usammenhængende.

Det gør, at virksomheders evne til at skabe en relevant dialog med sine kunder om andet end pris og produkt bliver vigtigere og vigtigere for at kunne differentiere sig fra øvrige konkurrenter.

Et af de værktøjer, som kan anvendes hertil, er den kvalificerede storytelling, hvor virksomheder giver værdifuld information til deres potentielle kunder. Dvs. indhold, som har værdi for kunden, som oftest relaterer sig til aktuelle samfundsemner, og som ikke handler om virksomheden, men er nøje produceret ift. virksomhedens kommercielle årsstrategi og målsætning.

Eksempelvis har Ford skabt en film om at være familie og leve i en skilsmisse, og Starbucks har valgt at fortælle autentiske livshistorier om ildsjæle forskellige steder rundt om i USA. Alt sammen indhold der er så godt udført, at det lige såvel kunne være vist på DR eller trykt i Jyllands-Posten. Og altså eksempler på kvalificeret storytelling, hvor brandet bliver medie.

Og hvorfor nu det? Skal vi som virksomhed ikke sælge? Og skaber det overhovedet værdi for virksomheden at fortælle historier?

Storytelling handler om at flytte holdninger, tillid, oplevelser og til slut kunder.

Hør mere om hvorfor og hvordan og se konkrete eksempler på virksomheders anvendelse af storytelling i deres branding v/Co-Founder & Partner Sanne Opstrup Wedel og Co-Founder & Partner, Bine Aagaard Johanson, www.comastories.dk

SPEAKERS

Details

Date:
May 4
Time:
11:00 - 12:00
Cost:
Free
Website:
https://internetweekdenmark.com/event/nar-brandet-bliver-medie/

Venue

Dome of Visions, Pier 2
Pier 2
Aarhus, 8000 Denmark
%d bloggers like this: